Tidligere var vi vant til at et løb blev ødelagt af diverse gennemkørselsstraffe, og episoder der først blev undersøgt efter løbets afslutning.
Men med skiftet fra Max Mosley til Jean Todt, er der kommet en helt ny linie. Tidligere kørere hjælper nu de officielle stewards med at vurdere og uddele straffe.
Et arbejde som de tre forgængere har gjort så overbevisende, at folk på debatsider nu er begyndt at efterspørge de straffe, som vi tidligere så.
Alexander Wurz var i 2008 testkører for Honda.
Copyright Honda Racing F1
Blandt andet Lewis Hamilton-episoden med diverse linieskift ned af Malaysias start/mål-langside, der blev takseret til en advarsel fremfor den gennemkørselsstraf han tidligere ville være tildelt.
Når løbet i Shanghai afvikles i næste weekend, så bliver det med Alexander Wurz i rollen som FIA steward. Alex har ikke kørt Formel 1 siden 2007, men har deltaget på Le Mans for Peugeot, og er derfor inde i de udfordringer kørere har ude på banen.