Formel 1's eneste dækleverandør har netop meddelt sin beslutning om at trække sig ud af sporten efter 2010-sæsonen.
2010 markerer det tredje år af Bridgestone's eksklusive leveringsaftale med en F1, og i en pressemeddelelse udtrykker Bridgestone Corporation i Japan, at fabrikken har besluttet ikke at søge en forlængelse.
Bridgestone-autogummi på en Toro Rosso.
En skuffet Hiroshi Yasukawa, chef for selskabets motorsportsprogram, sagde, at beslutningen handler om omdirigering af "ressourcer i retning af yderligere intensiv udvikling af de innovative teknologier og strategiske produkter, der understøtter virksomhedens mål og yderligere styrke virksomhedens omdømme som et teknologisk førende."
Bridgestone indtrådte F1 i 1997, i konkurrence med Goodyear, og senere mod Michelins. Det var den eneste leverandør i 2007, hvorefter der blev indgået kontrakt som eneste officielle leverandør mellem 2008-2010.
Overskydende Bridgestone F1-dæk til salg efter 2010.
I pressemeddelelsen hedder det bl.a.:
"Selskabet har haft stort udbytte af sit engagement i formel-racing. Bridgestone's erfaringer og vellykkede deltagelse er blevet omsat til innovation, der kan anvendes til design og fremstilling af dæk.
"Desuden har samarbejdet med F1 bidraget til øget mærkebevidsthed og anerkendelse af Bridgestone som førende i den globale dækindustri. Efter at have opnået disse mål er Bridgestone nu klar til at tage sin teknologi og mærkevareopbygning til det næste niveau."