De aerodynamiske ’hjulkapsler’, som stort set alle teams bruger, forbydes til 2010-sæsonen. Det skyldes ikke, at effekten af kapslerne ikke virker, men at de går ind og forstyrrer den luftstrøm den/de bagvedliggende kører/e ligger i.
Kapslen forhindrer overhalinger, da luften bliver gjort alt for uren, og det passer ikke med de aerodynamiske regelændringer, som blev indført til 2009-sæsonen, hvor hovedformålet netop var at give bagvedliggende biler mulighed for at køre op under gearkassen på den forankørende.
Man ser tydeligt 'hjulkapslen' på Felipe Massas Ferrari
Det er tyske ’Auto Motor und Sport’, der skriver at anordningerne bliver forbudt.
At fjerne hjulkapslerne giver dog ikke automatisk flere overhalinger, men det er et skridt på vejen. Det siger Williams’ tekniske chef Sam Michael.
”Det er den slags, hvor man skal finde en tre/fire små ting som dette, som til sammen kan gøre en forskel. Jeg mener, at det går den rette vej, men der er behov for mere.”