Næste års sportslige reglement har fået et par småjusteringer. De omhandler primært kvalifikationen, og der kan komme en ny ændring, såfremt BMW ikke bliver solgt og antallet af biler vil være nede på 24 fremfor 26.
Kvalifikationen i 2010 kommer til at ligne den vi kender fra i år og sidste år. Tre afdelinger hvor bilerne bliver elimineret efter deres tider. Alle afdelinger bliver afviklet som ’low-fuel’-kvalifikation, hvilket giver en ændring til Q3, hvor man på nuværende tidspunkt slutter Q3 med den brændstofmængde man starter løbet med.
Ellers så bliver Q1 tyve minutters kørsel som tidligere, hvor placeringer 26 til 19 findes (otte biler elimineres). Q2 er stadig på 15 minutter og igen elimineres de otte langsomste (plads 18 til 11). Slutteligt er der 10 minutter i Q3, hvor pole position bliver fundet.
Sebastian Vettel, Jenson Button og Rubens Barrichello jubler efter en kvalifikation
En mindre ændring kan forekomme inden 2010, hvis BMW ikke får solgt teamet, men holdet har lige ansøgt FIA om den sidste startplads i 2010. Er der kun 24 biler på gridden i 2010 vil Q1 og Q2 enten eliminere syv biler, eller også ryger der seks biler i Q1 og otte biler i Q2.
Mark Webber i Tai Chi-øvelsen: Jeg spiller luftguitar. I F1-versionen hedder den: Mate, jeg visualiserer at kvalificere mig i Top 5.
Til det tekniske reglement er der også et par justeringer. Blandt andet bliver minimumsvægten (bil+kører uden brændstof) hævet fra de nuværende 605 kg til 620 kg. Dette for at gøre plads til KERS, som stadig er en mulighed, men ikke et krav i 2010.
Sluttelig vil det stadig være muligt at benytte dækvarmere i pitten. En ting som til næste år skulle være forbudt.