2009 har indtil nu været et skidt år for McLaren, og æren er kun nogenlunde i behold, fordi BMW-Sauber og Ferrari heller ikke er der, hvor de skulle have været.
Gennem sæsonen har alle teams, og ikke mindst de 3 nævnte, forsøgt at opgradere sig ud af problemerne, men det har ikke haft den ønskede virkning.
McLaren havde raslet med sablen om, at de havde en større opgradering på vej, men at den ikke ville nå at komme frem til løbet på Nürburgring, det nåede de så alligevel, delvist.
Lewis Hamilton har fået nyt næseparti, ny diffuser og en redesignet bund som tilsammen åbenbart har gjort at han kan være med der hvor det er lidt sjovere.
I gårsdagens træninger kom han først ud sent i den 1. frie træning, og ligesom så mange andre kørte han ikke rigtigt nogen rigtigt skarpe omgange. Det virkede mere, som om man checkede, at bilen stadig havde 4 hjul.
McLaren har fået ny aeropakke på den ene bil, Hamiltons
I anden træning lykkedes det til gengælde for verdensmesteren at komme ind lige der hvor han gerne vil være, nemlig på toppen af listen, i modsatte ende på P17 ligger den anden McLaren, som køres af Heiki Kovalainen.
Når Kovalainen ligger dernede hvor vi i år har vænnet os til at se sølvpilene, skyldes det sandsynligvis, at han ikke har fået den nye pakke endnu, da man kun kunne nå at få den ene frem til dette løb.
Blæser der nye vinde for McLaren?