Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 31/3 2006 klokken 11:03
Ifølge Williams tekniske direktør Sam Michael, bliver Australiens Grand Prix, en speciel udfordring, på grund af det meget kolde vejr og skiftende vind.
”Vi har i dag haft en rigtig god dag, hvor vi mest af alt har fokuseret på de nye Bridgestone dæk,” udtalte Michael i en officiel pressemeddelelse sendt ud efter dagens første to frie træninger, hvor holdets testpilot Alex Wurz klarede sig rigtigt godt.
”De nye dæk som Bridgestone har taget med til dette løb, har indtil nu fungeret rigtigt godt for os, så vi ser frem til kvalifikationen og løbet,” sluttede han.
Wurz var lidt mere tilbageholden, til trods for hans overbevisende indsats.
”Forholdene i dag, var meget vanskelige,” kom det fra ham. ”Den meget kolde bane og skiftende vind, gjorde det meget svært at finde den mest optimale linie ind i svingene,” tilføjede Wurz, der nu skal arbejde sammen med Rosberg og Webber om at finde frem til den optimale løbsopsætning til søndagens Grand Prix.
Webber startede dagen med lidt af en forskrækkelse, da hans bil slet ikke ville trække ordentligt igennem, men efter 2/3 af en omgang i Albert Park, som han kørte i første gear, fik han at vide over radioen, at han godt kunne give den gas.
”De meget kolde temperaturer her i Melbourne skulle lige ud af motoren, så fungerede den perfekt,” udtalte hjemmebanefavoritten.
”Bilen er langt fra optimal endnu, vi har en del arbejde foran os i aften, inden vi finder den rigtige balance til kvalifikationen og løbet,” sluttede australieren.
Rosberg indrømmede efter de to første træningssessioner, at banen i Albert Park var noget svære end han havde forventet, og indrømmede også, at han havde haft nogle tekniske problemer.
”Den er sværd at finde den hurtigste måde at kører den på,” kom det fra Rosberg. ”Jeg havde nogle mindre tekniske problemer og lavede et par kører fejl, så det var ikke den mest optimale træning for mig,” sluttede han.