Skal Renault køre med KERS (Kinetic Energi Recovery System, red.) i Kina eller skal man vælge at satse på kun en bil, som man kender det fra BMW.
KERS er en tung ny teknologi, der kan give fordele, men også ulemper i form af manglende ballast.
Ifølge den spanske avis ’El Mundo’ har Alonso bedt Renault overveje, om KERS skal bruges i Kina.
”Lige nu befinder vi os ikke der, hvor vi ønsker at være performancemæssigt, og det skal vi have ændret. Det bliver snart nødvendigt at analysere KERS overfor ikke at bruge KERS.”
Starten, hvor Alonso vandt seks placeringer.
”Her (i Malaysia) kunne det godt betale sig, hvorimod i Australien ved jeg ikke om det kunne betale sig eller ej. Vi vil tage til Kina og vide noget mere om dette.”
Fernando Alonso udnyttede KERS’ potentiale i starten af Malaysias Grand Prix, da han avancerede fra startplads ni til plads 3 i det første sving.
Jeg tør godt spå, at Renault vil køre med KERS i Kina på grund af de mange langsider og hurtige sving. Om de vil bruge KERS, når vi når Monaco er noget mere tvivlsomt.