Kimi Räikkönen fik ikke den optimale start på denne weekend, da han under 1. Frie træning fik problemer med en overophedet KERS, der resulterede i en udløst brandslukker. Men problemet var ikke værre end at holdet kunne fortsætte, efter en større gang rengøring af bilen.
At Ferrari klarer sig godt på Sepang banen, kommer næppe bag på de fleste, men at de efter en ret kedelig indsats i Australien, skulle placere deres to racere øverst i tidstabellen, var en overaskelse.
Kimi Räikkönen har fået skub i sin Ferrari
Sebastian Vettel viste igen, at Red Bull har bygget en konkurrencedygtig racer i år og at han er en der er værd at holde øje med, ved at kører den 3. Hurtigste tid, der tilmed var mere end en tiendedel sekund hurtigere end formiddagens pacesætter, Williams piloten Nico Rosberg, der var 4. hurtigst under eftermiddagens træning.
Det var lidt overraskende, at de to Brawn GP-piloter ikke formåede at placere sig højere end 6. og 7. pladsen, med Barrichello som den hurtigste af de to.
At Barrichello tilmed var næsten et halvt sekund efter Kimi Räikkönens Ferrari, er måske endnu mere opsigtsvækkende. Måske er de slet ikke så meget foran som det australske løb ellers antydede.
McLaren viste ikke nogen fremgang, men lader til at have erkendt, at der skal laves noget om på bilen. Begge racere var således bemalet med en speciel lak, som kan bruges til at spore aerodynamiske uhensigtsmæssigheder. Ikke at denne lakering gør bilerne langsommere, men det kan måske være derfor, at de ikke er hurtigere, da man åbenlyst har brugt tiden på at teste i forhold til en længere udvikling, frem for kun at fokusere på det kommende løb.
Vi følger selvfølgelig med i morgen, når den 3. træning bliver afviklet og ikke mindst, når vi LIVE følger kvalifikationen.