For kort tid siden var der ikke mange der troede, at det lukningstruede tidligere Hondahold ville komme til start, når vi om lidt over en uge siger goddag til en ny sæson i Formel 1. Det er nu historie.
Det nye Brawn GP-hold, der har overtaget boet efter Honda, og nu med en Mercedesmotor i ryggen, sætter nu alt og alle godt og grundigt på plads, hvilket overrasker mere, end at de endelig fik lavet holdet.
At et hold der bygger på et af de ringeste hold i 2008 og som kun officielt har eksisteret i et par uger, kører hurtigst under de sidste tests op til Australiens Formel 1-Grand Prix, er ikke bare en overraskelse - det er en sensation.
Men som det så tit er med sensationer, så bygger de på en illusion. Det er der i hvert fald mange af de andre hold der mener, at Brawn GPs resultater bygger på.
Beskyldninger om at de kører med en bil, der er væsentligt lettere end den forskrevne minimumsvægt er blot en lille del, der kan hjælpe til. Men at den nederste del af racerens bagende, den såkaldte diffuser, der sikrer ekstra downforce, også skulle være fortolket lige kreativt nok i forhold til de nye regler, er en helt anden og mere alvorlig sag.
Rubens Barrichello og Ross Brawn sankker om hvordan de fejre brasilianerens første verdensmesterskab
Hvis det viser sig, at diffuseren er ulovlig, har det lille hold et alvorligt problem. Hvis den derimod er lovlig, har de andre et alvorligt problem, for med de tider de viser under test, er det slet ikke umuligt, at de to Brawn GP-racere tager en dobbeltsejr i hus i debutløbet, tilmed med en hel omgang ned til nummer tre.
Når det australske Formel 1 Grand Prix er afviklet, er vi langt klogere. Måske er der nogle hold, der får en del at se til i udviklingshallerne, hvilket vil være det mest spændende udfald.