Donington Park modtager nu opbakning i sagen om det kommende britiske Formel 1 Grand Prix på banen, der overtager løbene efter Silverstone. Negativitet har der været meget af, men nu melder Hermann Tilke’s firma sig på banen.
Peter Wahl, der er en af hovedkræfterne i designet af den nye Donington Park siger nu, at Donington bliver en rigtig racerbane.
”Langsiden kommer til at blive rigtig hurtig, men ender så i en langsom hårnål, og jeg tror det vil blive det perfekte sted at overhale. Det er det vi har behov for, flere overhalinger, mere spænding.”
Det nuværende Donington Park-layout
“Der er et nyt stykke på inderkredsen, som vil blive udfordrende og krævende. Det går stærkt ned ad bakke og ind i et venstresving – kørerne vil virkelig mærke centrifugalkræfterne her, og så skal de accelerere op ad en bakke igen.”
”Donington var en stor udfordring – der er tilskuerbakkerne, traditionen med den flydende nedadgående sektion fra Craner Curves til Old Hairpin, det er som at køre race ude på landet, men vi var også nødt til at skabe plads til de nye sektioner.”
Donington Parks nye layout. Ændringer er markeret med rødt
”Vi havde en masse sjov – Hermann er en racerkører, så vi tilføjede en masse features, og er sikre på at den nye bane bliver rigtig god. Det har været en stor opgave for os at bevare traditionerne på banen sammen med det nødvendige nye design, men vi har gjort det på en sådan måde, at det bliver lige så interessant, som da Ayrton Senna vandt Grand Prix of Europe 1993, og det var bedste løb nogensinde.”
“Jeg er sikker på, at alt vil være færdigt til tiden – vi tyskere og briter har ens mentalitet, når det kommer til at få gjort tingene, og Simon Gillett (ejeren af Donington Park) er god. Vi har et venskab og har arbejdet godt sammen.”
Forventningerne til Donington Park er store. Banen skal leve op til ikke bare Silverstones historie, men også skabe sin egen.