Det var allerede lige efter Ferraris lancering af F60-raceren for få uger siden, at kritikken begyndte, hvor især konkurrenterne fra McLaren, BMW Sauber og Toyota ytrede deres undren over at udstødningsrørene stak så langt ud.
Kritikken lød på, at reglerne om af disse ikke måtte have en sekundær funktion, og være en del af den aerodynamiske funktion.
Det er endnu uvist om Ferrari hele tiden har planlagt denne ændring, da teamet stadig som alle andre teams, stadig arbejder på at udfærdige bilen for den kommende sæson.
Ferrari F60 set fra oven. Tjek ud de de små udstødningsrør med den store betydning.
Faktum er at de større teams starter ret tidligt på en sæson med at lave udkast til næste sæsons bil, og den første udgave af det aerodynamiske regelsæt tillod at udstødningsrørene stak så langt ud som man ser det på F60. Siden kom der ændringer til regulativet, og først i september sidste år ændrede FIA reglerne, således Ferraris design kom i konflikt med reglerne.
Nu har Ferrari ændret selve udstødningen – planlagt eller ej, men det skulle være sket, dog det ikke er lykkedes her på BMF1 at få fat i beviserne i form af billeder af Ferrari-raceren. Når det sker vil vi selvfølgelig offentliggøre dem her.