Rygter på internettet kæder Ferrari og Peugeot sammen i et spændende samarbejde på tværs af de to organisationer. Omdrejningspunktet hedder KERS, og efter sigende skal den kommende Peugeot 908 hybridracer udstyres med Ferraris KERS-system.
Peugeot har bygget en hybridversion af den hurtige 908 sportsvogn, som de har bebudet, at de vil stille til start med ved dette års Le Mans, komplet med KERS. Ferrari, der i samarbejde med elektronikpartneren Magneti-Marelli, er i gang med at udvikle et KERS-system, og de mangler seriøse test af det nye system.
Peugeots 908 hybridracer på Silverstone i årets sidste LMS-løb 2008
Derfor skal Ferrari levere KERS til Peugeot, som tester det i årets europæiske Le Mans-serie. Erfaringerne herfra skal bruges til at videreudvikle systemet, således at Ferrari også på dette område kan være i forreste række i Formel 1.
Kronen på Peugeot-samarbejdet bliver Le Mans, hvor Audi venter med den nye R15, en bil som vi ikke ved ret meget om, men som også må formodes at blive med KERS indbygget. Mens Formel 1 er hurtige sprintløb af ca. halvanden time, varer Le Mans-seriesløbene generelt 2 timer og 45 minutter.
Det bliver spændende at finde ud af, om der er hold i disse forlydender eller om det bare er endnu et af de mange rygter, der florerer her i off-season.