Eftersom winglets, deflectors og hvad de forskellige, lidt påsatte aerodynamiske genistreger ellers kan finde på at hedde, ikke mere er tilladt, må vi forvente os nogle biler der ser markant anderledes ud en tidligere. Bl.a. er hækvingen blevet smallere men højere, og frontvingen er blevet bredere og justerbar fra cockpittet.
For første gang i mange år ser vi igen slickdæk, som skal hjælpe med at øge grippet mod vejbanen, og derved afhjælpe noget af det som tabes på den aerodynamiske side.
Vi må ligeledes forvente at der vil være en del problemer med KERS, især i starten af sæsonen.
I røg og damp. BMW-Sauber ved præsentationen af F1.08. Launch 2008. I 2009 bliver det mere stilfærdigt.
Følgende launchdatoer er kendte:
Dato |
Teams |
15-01-09 |
Ferrari (F2009) og Toyota (TF109)
|
16-01-09 |
McLaren (MP4/24)
|
19-01-09 |
Renault (R29) og Williams (FW31)
|
20-01-09 |
BMW-Sauber (F1.09) |
Red Bull, Toro Rosso og Force India har ikke fastlagt nogen dato endnu, men Red Bull har planlagt en test i februar og Force India vil teste i marts.