Det var kun Renault og Williams-Toyota, som kun havde en enkelt bil til test på Jerez. Toro Rosso, Ferrari, McLaren.-Mercedes og BMW-Sauber havde alle to biler med, hvor der blev testet på flere fronter. McLaren havde en bil, der fokuserede på aerodynamik og en anden, der kørte med KERS. Det samme havde BMW-Sauber.
Hos McLaren havde Heikki Kovalainen overtaget MP 4-23A-modellen, mens testkører Pedro de la Rosa fik en kort dag i MP 4-23K. Det blev kun til 47 omgange, og det var henholdsvis 25 og 35 omgange mindre end de to Ferrari-kørere Felipe Massa og Kimi Raikkonen.
Fernando Alonsos formål med testen var at vænne sig til de nye Bridgestone slicks-dæk, og han var glad for at få en anseelig mængde omgange under bæltet. Alonso sluttede på plads 6 i tidstabellen.
Tiderne fra den sidste testdag i Jerez er leveret af McLaren og er som altid uofficielle.
Plads |
Kører |
Team |
Tid |
Antal omg. |
1. |
Sebastien Buemi |
Toro Rosso STR3 |
1m17.258 |
139
|
2. |
Takuma Sato |
Toro Rosso STR3 |
1m17.520 |
119
|
3. |
Heikki Kovalainen |
McLaren Mercedes MP 4-23A |
1m18.049 |
96
|
4. |
Kimi Raikkonen |
Ferrari F2008 |
1m18.782 |
82
|
5. |
Felipe Massa |
Ferrari F2008 |
1m19.050 |
72
|
6. |
Fernando Alonso |
Renault R28 |
1m19.319 |
124
|
7. |
Nico Rosberg |
Williams Toyota FW30 |
1m19.388 |
130
|
8. |
Pedro de la Rosa |
McLaren Mercedes MP 4-23K |
1m19.499 |
47
|
9. |
Robert Kubica |
BMW Sauber F1.08B |
1m19.559 |
134
|
10. |
Christian Klien |
BMW Sauber F1.08B |
1m19.738 |
101
|
|