”Riding the kerbs” (at køre på kantstenene) er et udtryk som får særlig betydning under Canadas Grand Prix, idet Circuit Villeneuve-banen netop er kendt, eller berygtet (afhængig af smag), for sine helt særlige, skarpe og høje kantsten (kerbs) i svingene.
Til det Canadiske Grand Prix har Toyota derfor brugt en del tid på at opbygge en speciel simulator, hvor bilen, en TF108 i fuld størrelse, er placeret i en ramme, der er fastgjort syv steder og som er i stand til at efterligne de forhold, som banen udsætter bilen for.
Nærbillede af en kerb. Denne er dog fra Imola-banen i Italien.
Rammen er hydraulisk styret og bruger data fra tidligere sæsoner. Under testen hopper og ryster TF108 på præcis samme måde, som hvis den kørte over banens ujævnheder og kantsten. Dataene indlæses derefter på computer, hvorefter de beregnes til brug under løbet.
Målet for simulationerne er at finde en så direkte angrebsvinkel på kerbsene som overhovedet muligt, og dermed vinde værdifuld tid i svingene.