Med udgangspunkt i det mesterskabsvindende chassis, Ferrari F2004, blev den første CAD tegning i går sendt ud til pressen. Det er ikke svært at se sammenligningen, men det er også forståeligt når tidligere Ferrari chefdesigner Rory Byrne er konsulent på projektet.
Det nye chassis vil blive shakedown testet på en bane i det sydlige England. Motoren som også bliver bygget af Ferrari vil have omkring 600 hestekræfter, og det vil være naivt ikke at forvente en markant fremgang i omgangstiderne. Potentialet burde være der til at køre tider tæt på GP2.
CAD tegning af A1 Grand Prix 2008 raceren
Ferrari F2004
Tony Teixeira, chefen for A1 Grand Prix siger:
“Alle er meget spændte på dette projekt. Det bliver fantastisk at se det nye A1GP chassis, drevet af Ferrari, køre de første meter på fredag. Vi har naturligvis en masse arbejde foran os, og dette er kun det første skridt i det, der vil være et intensivt udviklings- og testprogram, men jeg er meget glad for den fremgang vi har opnået indtil videre.”
”Vi har en lille dedikeret gruppe af folk i Bognor Regis og er meget heldige, at vi kan trække på nogle velkendte motorløbsfabrikker for ekspertise. Jeg er stolt over at kunne sige, at vi holder tidsplanen og snart vil offentliggøre datoen for den officielle præsentation af bilen.”
Det hidtidige chassis, som A1 serien har kørt med de sidste tre år.
Den fjerde sæson af A1 Grand Prix starter i efteråret på Mugello banen i Italien - banen, som Ferrari ejer.