Vi ved alle, at Magma-gruppen var meget interesseret i at overtage Super Aguri-teamet tidligere på året, men pludselig ændrede de mening, og nu har det været en sej kamp op ad bakke for teamet, for at finde en stor pose penge, og sikre overlevelsen.
Men ifølge rygter der for tiden florerer heftigt på Grandprix.com, så er handlen stadig en mulighed og det kan hænde, at Magma-gruppen stadig vil gå ind og underskrive en aftale.
Sagen er umiddelbart mere speget end ved første øjekast. Det handler ikke bare om at finde en sponsor og få dem til at lægge en stor sum penge. Der er også en masse politik ved siden af, der skal arbejdes på.
Magma styres fra Dubai og her sidder en masse høje herrer for tiden og tænker. De skal nøje udtænke en økonomisk redningsplan for Super Aguri samtidig med, at de skal kunne arbejde udenom det faktum, at der ikke for tiden findes en officiel Concorde-aftale.
Der er allerede kommet finansielle aftaler på plads i Formula One Management indtil 2012, og mange siger at det er den rigtige Concorde-aftale, efter et citat fra FIA, Ferrari og FOM fra januar 2005, der sagde, at : "...de havde aftalt at forlænge Concorde aftalen til perioden 2008 til 2012."
Super Aguri lander i Spanien på tirsdag med i hvert fald én lastbil
Den nævnte pressemeddelelse inkluderede citater fra Bernie Ecclestone, Max Mosley og Luca di Montezemolo, og de udtalte alle, at de var glade for, at en ny aftale var på plads.
Året efter, i juli 2006, udtalte Mosley til Autosport, at "medmindre vi får en ny Concorde aftale, er vi frie til at gøre hvad der passer os, og naturligvis er konstruktørerne frie til at entre eller ikke i Formel 1." En mildt sagt forvirrende udtalelse, med henblik på den førnævnte pressemeddelelse.
Senere samme år sagde Mosley, at "vi har en aftale med Bernie, at han vil stille med 20 biler. Bernie har en aftale med holdene, at de vil stille med 20 biler. Vi har en aftale med Bernie om, at vi regulerer mesterskabet på den traditionelle metode, så på nuværende tidspunkt er strukturen på plads, så vi behøver ingen Concorde aftale."
Men hvad har det med Super Aguri at gøre? En hel del.
Teamet er det 11. team, og det betyder at der nu er mere at kæmpe for. Det er kun de 10 første teams der får præmiepenge og rejseudgifter dækket. Med kun ti teams, vil der blive mindre konkurrence i den bagerste del af feltet og de vil blive svagere, især hvis et team står til at blive opkøbt.
Takuma Sato, Vitantonio Liuzzi og Scott Speed under løbet, USA 2007.
Mange ser gerne det lille team blive reddet. Trods den beskedne størrelse har teamet en meget stor fanskare.
Honda, der leverer motorer, viden og meget andet til teamet, har i denne uge udtalt, at de ikke ønsker at gøre mere for at redde teamet. Det lyder kryptisk, for Honda vil under alle omstændigheder få en del af den pose penge der kommer på bordet, når teamet bliver solgt.
Skulle det lykkes at redde Super Aguri, vil dette også hjælpe Honda økonomisk, da der vil komme mere fokus på dem selv og stadig tjene penge på den nuværende aftale omkring levering af motorer.
Endnu et tegn på at der måske er håb forude, skete forleden. En lastbil fra fabrikken i Leafield, kørte mod Spanien og Catalunya-banen, og med ankomst senest tirsdag morgen, ser det ud til at vi har fået endnu et par ugers ventetid.