Formel 1 er en sport med mange variable. Alle teams leverer mere eller mindre delvist deres egne chassiser, og drives frem af motorer fra forskellige motorfabrikanter. Alene det giver en masse variable. Når sæsonen starter i morgen tidligt vil 11 teams stille med 11 forskellige chassiser og motorer fra seks forskellige motorleverandørerer. Ekstra motorleverandører vil derfor gøre Formel 1 endnu mere uforudsigeligt, og en ny motorleverandør kan tage en masse nuværende og kommende fans med.
Forestiller man sig hvad effekten af et indtog af Audi i Formel 1 ville være. Endnu hårdere kamp mellem de store tyske motorfabrikanter på luksusbil- og sportsvognsmarkedet. Af de mange fans, som har holdt med Audi på Le Mans og i DTM vil de fleste fortsætte med at støtte op omkring Audi i Formel 1. Det vil åbne Formel 1 til et nyt publikum.
Audi i Formel 1 kunne give en stor effekt. Derfor ønsker Bernie Ecclestone en lignende effekt ved en koreansk motorleverandør.
Forestiller man sig så, at motorleverandøren vil komme fra Fjernøsten. Ikke fra Japan, men fra Korea, så vil de koreanske Formel 1 fans have en motorleverandør at samles om. De har fra 2009 deres eget Formel 1 Grand Prix, og det vil åbne op for en helt ny tilskuergruppe. På samme måde som det første indiske Formel 1 vil give en milliard indere muligheden for at samle sig om Force India og/eller en indisk kører.
Bernie Ecclestone udtalte for et par dage siden til det tyske sportsnyhedsagentur Sports-Informations-Dienst, at han gerne så en koreansk motorleverandør i Formel 1.
”Jeg så gerne en koreansk motorleverandør hos os.”