Lewis Hamilton og Heikki Kovalainen strålede om kap med det blankpolerede aluminium på den nye MP4-23, da titel-udfordreren i dag blev præsenteret. Det skete uden de store armbevægelser, set i lyset af hele spionaffæren sidste år.
Bilen blev afsløret af Ron Dennis og Dieter Zetsche, bestyrelsesformand for Daimler, samt alle fire kørere, på Mercedes Benz-museum i Unterturkheim.
Derudover fik alle 700 ansatte på den nærliggende Mercedes fabrik, tidligt fri, så de sammen med de omkring 400 fremmødte pressefolk, kunne nyde synet i fulde drag.
Allerede onsdag er Hamilton og Kovalainen klar til at sætte sig bag rattet for første gang, da bilen skal testes. Det kommer til at foregå på Jerez-banen i Spanien.
Omkring 28.000 mandetimer er blevet lagt i arbejdet, og der er blevet brugt over 3.000 timer i vindtunnel.
Kigger man ned over bilen set oppefra, er det tydeligt at der er sket en del ændringer. Bilens krop er blevet barberet gevaldigt ned og den ser meget mere glat og aerodynamisk ud end forgængeren. Samtidig er der sket både små og store forbedringer i netop den aerodynamiske pakke, som vi vil få et bedre indbilk i, når bilen skal gennem sin første shakedown.
Vi ville her fra redaktionens side meget gerne give en fyldig og teknisk rapport, men man har fra teamets side valgt at gemme disse oplysninger lidt endnu. Hvornår vi får flere detaljer at se vides endnu ikke, men hold øje med BMF1.
Indtil da kan man nyde de billeder, der blev taget og også de close-ups, der er blevet lavet - og kun til vore læsere.
Lewis Hamilton og Heikki Kovalainen præsenterer MP4-23 for omverdenen. 7. januar 2008
Sidste års MP4-22
McLaren MP4-23
Bagvinge detaljer fra den nye MP4-23
Endnu en detalje fra den nye MP4-23
Læg mærke til barge boardet.
Næsen er ligeledes meget anderledes end året før