FIA præsidenten afviser blankt, at der vil være større risici for kørernes sikkerhed, når traction control er fjernet fra denne sæson og frem. Udtalelsen kommer, efter en række kørere, med David Coulthard i spidsen, advokerer for at man åbner op for kommunikationen mellem dem og FIA, så der vil være bedre forståelse for kørernes situation.
"Jeg er sikker på, at løbsdirektør Charlie Whiting, vil gøre det rette, med henblik på at vi hjælper og rådgiver ham - og det er grunden til at vi har startet en dialog nu, i stedet for først at reagere bagefter," siger Coulthard, hvis bekymring bakkes op af blandt andre Felipe Massa.
Jarno Trulli og Ralf Schumacher på Fuji 2007
Jenson Button insisterede: "Vi ville ikke kunne køre på Fuji (i 2007, red.) uden traction control - der ville have været folk der spandt af banen ned ad langsiden."
Mosley er dog enig i, at regnvejrskørsel altid er forbundet med en øget fare, men mener derimod at man ved at fjerne traction control faktisk vil få lavere hastighed, da køreren automatisk vil sætte farten ned, for at få det greb som mangler ved traction control.
"Det vil gøre det sværere i regnvejr - men det er svært i regnvejr i forvejen. Og folk glemmer, at selv den mindst kompetente F1 kører, er stadig fantastisk god til det han gør," slutter Mosley.
Regnvejrsløb er altid garanti for spænding. Men nogle kørere mener, at det vil blive for spændende uden traction control. Nürburgring 2007