Efter dagens løb fristes man til at citere Scuderia Torro Rossos pressemeddelelse efter det Europæiske Grand Prix, der sagde: ”Intet at sige i dag/Nothing to say today”
Ungarns Grand Prix var nøjagtigt så kedeligt og forudsigeligt som man kunne forvente og forudse, fraset at der var spænding før løbet ved at Fernando Alonso for andet år i træk modtog en straf i Ungarn. samt at McLaren Mercedes er straffet for deres brug af teamordre. Det er i det hele taget ikke lige McLaren Mercedes bedste tid udenfor banen.
På den anden side pitten går det bedre. Lewis Hamilton startede på pole og der blev han resten af løbet, så nu er hele plottet afsløret, så der der plads til bipersonerne.
Nick Heidfeld startede som nummer 2, men blev meget hurtigt overhalet af en tændt Kimi Räikkönen, der resten af løbet blev på selvsamme 2. plads ligesom Heidfeld fastholdt sin 3. plads, fraregnet diverse mellemregninger i forbindelse med pitstops.
Fernando Alonso må siges at være dagens dygtigste mand. Han startede som nummer 6 og efter at have været helt nede som nummer 7 lykkedes det ham at køre sig frem til en meget flot 4. plads, der som bekendt mest hjælper ham selv, da McLaren ikke vil få konstruktørpoint i denne weekend.
Længere nede, der lykkedes det både Toyota, ved Schumacher, Williams, ved Rosberg og Renault, ved Kovalainen at få point.
Verdens "allerbedste" venner, Ungarns Grand Prix, 2007.
Endelig har vi den fjerde mand i mesterskabskonkurrencen, Felipe Massa, der endte en plads bedre end hans startplacering og dermed ingen point til ham på en dag, hvor hans 3 konkurrenter scorede point.
En som ikke fik point, det var sidste års vinder Jenson Button, der måtte udgå endnu en gang, men fra en placering så langt nede i feltet at det er decideret pinligt for Honda, ikke mindst når man ser på den anden bil, kørt af Rubens Barrichello, der endte som nummer sidst, flere omgange efter den førende.
I det hele taget, så var dagens løb ikke nogen god reklame for Formel 1 - vi ser alle frem til næste løb om 3 uger.
Nr. |
Kører |
Hold |
Ændring |
1. |
Lewis Hamilton |
McLaren |
|
2. |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
+1 |
3. |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
-1 |
4. |
Fernando Alonso |
McLaren |
+2 |
5. |
Robert Kubica |
BMW Sauber |
+2 |
6. |
Ralf Schumacher |
Toyota |
-1 |
7. |
Nico Rosberg |
Williams |
-3 |
8. |
Heikki Kovalainen |
Renault |
+3 |
9. |
Mark Webber |
Red Bull |
|
10. |
Jarno Trulli |
Toyota |
-2 |
11. |
David Coulthard |
Red Bull |
-1 |
12. |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
+1 |
13. |
Felipe Massa |
Ferrari |
+1 |
14. |
Alexander Wurz |
Williams |
-2 |
15. |
Takuma Sato |
Super Aguri |
+4 |
16. |
Sebastian Vettel |
BMW Sauber |
+4 |
17. |
Adrian Sutil |
Spyker |
+4 |
18. |
Rubens Barrichello |
Honda |
|
19. |
Vitantonio Liuzzi |
Toro Rosso |
-3 |
20. |
Anthony Davidson |
Super Aguri |
-5 |
21. |
Jenson Button |
Honda |
-4 |
22. |
Sakon Yamamoto |
Super Aguri |
|
Slutstillingen sammenligned med startgridden
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)