Suzukas exit fra Formel 1 kan dog være meget kort. Ifølge det tyske blad ’Auto Motor und Sport’ så er Honda Motor Co., der ejer Suzuka banen, godt i gang med at lobbyere Bernie Ecclestone, så den populære bane på ny vil være at finde i kalenderen.
Dog ikke som Japans Grand Prix, som Fuji ejer rettighederne til, men som Pacific Grand Prix. Et navn, der blev brugt til de to løb på Aida banen i 1994 og 1995. Det vil dog kræve en opgradering af banens eksisterende faciliteter, som Bernie Ecclestone ikke mener lever op til den standard en Formel 1 bane bør have.
Mark Webber, WilliamsF1 BMW FW27, Japan 2005. Pariserhjulet er en af de ting, der kendetegner Suzuka
Det forventes, at Honda Motor Co. skal pumpe mere end 200 millioner kroner i banen før Bernie Ecclestone vil tænke på at indsætte banen i kalenderen igen. Om dette kan nås inden 2008 skal vi først se på, men det afhænger meget af, hvornår løbet vil blive afviklet.
Sandsynligvis vil løbet blive afviklet i den tidlige del af sæsonen, da selv et stort land som Japan kan have problemer med at lokke folk nok til banen.
Juan Pablo Montoya kører under broen, der gør Suzuka til en ottetalsbane
Det er længere tids pres fra specielt Japan, men også internationalt, der har fået Honda til at overveje en sådan investering for at redde deres Formel 1 investering.