Flere Formel 1 teams skulle have overvejet at anmelde Red Bull Racings bagvinge for flex efter tv-billeder fra David Coulthards bagudvendte kamera skulle have vist, at bagvingen lægger sig ned ad langsiderne og rejser sig op under nedbremsninger og sving.
Det skriver Autosport, der også skriver, at det var imponerende, hvordan David Coulthard kunne forsvare sin position på trods af, at han mistede 3. gearet midt i løbet.
En person fra Red Bull Racing siger
”Der har været en masse snak om flex-vinger i Formel 1, men dette er det mest tossede eksempel jeg har set.”
To biler der begge er beskyldt for at køre med fleksible elementer
Christian Horner, RBR teamchef siger
”Jeg har ikke set billeder, men så vidt vi ved, så opfylder bilen alle reglementer. Ingen teams eller FIA har nævnt dette for os, og hvis FIA mente, at der var et problem, så er jeg sikker på, at de ville forelægge dette for os.”
”Vores bil gik igennem post-scrutineering i Spanien uden problemer.”
Problemet med de nuværende tests er, at de måles på bilen, når den holder stille. Dermed overholder den reglementerne, hvilket allerede i år har givet skærpede måleresultater senest med flex-bunden.
Mon ikke vi hører mere til Red Bulls bagvinge i Monaco, der om nogen er en bane, hvor acceleration og downforce betyder ekstra meget.