Vi kommer dog ikke til at se en bil lakeret som Honda Racings Earth Car. Heller ikke en tilbagevenden til 30’ernes Mercedes sølvpile. Men når man ofrer millioner på at udvikle nye aerodynamiske stumper og mekaniske dele, så skal det være glat.
I kampen om den sidste tiendedel har Scuderia Toro Rosso forsøgt at spare på vægten, samt gøre overfladen mere glat ved at lakere teamets sponsorer på chassiset i stedet for de normale klistermærker.
”Vi har arbejdet hårdt på kvaliteten af overfladen på vores aero dele for at få mere performance ud af dem og nu har vi fjernet alle klistermærker fra chassiset og udskiftet dem med maling.”
”Det giver ikke kun en mindre ru overflade, men er også vægtbesparende. Æstetisk ser bilen også meget flottere ud. Vi tror denne jagt på effektivitet er lige så vigtigt som for eksempel nye barge boards og wing endplates.”
Toro Rosso har billedet klistermærkerne af bilen og erstattet dem med maling.
“Vi fokuserer på den slags detaljer for at skabe et kvalitetsprodukt, optimerer det vi har. Dette er en opgave på et område, hvor vi altid stræber efter at forbedre os. Resultatet af dette arbejde er, at vi skulle være mere klar til Barcelona end vi var til de tre første løb.”
Det fortæller chef ingeniør Laurent Mekies på Scuderia Toro Rossos hjemmeside. Om det virker får vi det første kig på i morgen, når de frie træninger starter.