Endnu vides der ikke så meget omkring det nye koncept, andet end at det vil være en sportsbar, hvor temaet er Formel 1. Først omkring 1. juli vil Heineken og Spyker komme med detaljer, som hvor den første bar kommer til at ligge, konceptet bag baren og hvornår den åbner. Men alene det, at det bliver den første Formel 1 bar skal nok give en masse kunder.
Ud over samarbejdet med Spyker, så har Heineken også fået rettighederne til at blive den officielle leverandør af øl og vil have bandereklamer på flere baner. En af de ting vi ved om konceptet er, at Heineken vil have sloganet ’Enjoy Heineken Responsibly’. Sloganet skal opfordre øldrikkere til at være ansvarlige, droppe de ekstra øl og ikke køre spirituskørsel.
Christijan Albers vil i kommende løb køre med Heineken reklamer på køredragt og bil
Michiel Mol, Direktøren for Spyker F1 siger om det nye samarbejde
”At have Heineken, et af de mest internationale bryggerier i verden, som partner for dette koncept og hospitality, beviser at vores marketingstrategi hos Spyker fungerer som planlagt. Jeg er meget stolt over at blive en del af så kendt et brand. Et brand, der som vores team har sine rødder i Nederlandene.”
Herwin van den Berg, Heineken Nederlands marketingsdirektør siger om samarbejdet
”At udvikle og realisere innovative bar-koncepter er en hovedprioritet for vores firma og denne Formel 1 sportsbar passer til vores ambitioner om at være det mest innovative bryggeri i verden. Ud over dette så giver samarbejdet med Spyker adgang til Formel 1 med deres millioner af internationale fans.”
Også i Danmark kender vi til Heineken. Heineken Musik er musikarrangementer, som Heineken organiserer og står for. Der er Heineken Experience og så er Heineken også involveret i Champions League. Projektet med en Formel 1 sportsbar lyder spændende og mon ikke mange fans vil tage turen ind forbi.