Hondas teamchef, Nick Fry, siger nu, at man ikke kommer med en B-model.
Teamet vil dog sætte en masse nye stumper på RA107 chassiset til det spanske, canadiske og det franske Grand Prix, men de vil ikke ændre bilens grunddesign så meget, at man kan kalde det for en B model.
”Jeg tror det bliver en serie af løbende ændringer, om man vil, i stedet for en stor ændring, der vil løse problemet. Jeg vil ikke kalde det for en ny bil, men der vil blive omfattende ændringer,” udtaler Fry.
Ifølge rygter er det kun gearkassen, motoren og baghjulsophængene, som vil forblive uændrede.
Honda har svært ved at hænge på de andre biler. Specielt når man kommer tæt på den forankørende.
Nick Fry bakkes op af Jacky Eeckelaert, der ikke vil høre tale om at afskrive RA107 eller sæsonen endnu.
”Som et fabriksteam kan vi ikke bare afskrive sæsonen – det tillader man ikke. Vi er nødt til at præstere denne sæson – og for at nå dertil har vi en plan,” siger han.
Først skal man dog lige have identificeret problemet. Et problem der tyder meget på en mangelfuld aerodynamik og manglende mekanisk grip, men så kan problemet næsten heller ikke blive værre.