En af dem, der melder sig på banen er tyske Hans-Joachim Stuck. Hans opfordring til BMW er at få lavet en ny kontrakt med Nick Heidfeld, og det kan kun gå for langsomt. I modsat fald skriver et andet team kontrakt med Nick Heidfeld.
”Hvis jeg var i Theissens sted så ville jeg skynde mig at skrive ny kontrakt med Heidfeld før de andre teams opdager Nicks specielle talent.”
I Malaysia holdt Nick Heidfeld Felipe Massa bag sig. I Bahrain kørte han udenom verdensmesteren Fernando Alonso
Nick Heidfeld bliver løbende sat i forbindelse med det japansk/tyske Toyota team. Det er dog for tidligt for nogle teams at annoncere deres 2008 kørere. Derfor afviser Toyota deres interesse for Nick Heidfeld overfor Ralf Schumacher, som han i rygterne er tiltænkt at afløse.
BMW vil dog stadig ikke gøre noget. Dr. Mario Theissen vil ikke præsentere holdets 2008 kører line up før senere på året, og mange forventer at Sebastian Vettel vil overtage Heidfelds plads, så BMW bliver det unge team. Af samme grund en af grundene til, at Vettel skal teste hver fredag i Grand Prix weekenderne.
Mario Theissen bliver af det tyske ’Sports-Informations-Dienst’ citeret for:
”Fra både Nicks og BMWs perspektiv er der i øjeblikket ingen grund til at ændre noget.”
Nick Heidfeld og Robert Kubica - BMW's to kørere i 2008?
Nick Heidfeld smiler bare og siger til rygterne om specielt Toyota, men også en interesse fra Honda, at
”Hvis jeg var teamchef så ville jeg give mig en kontrakt!”
Det vides ikke, hvornår der sker mere i denne sag. Opfordringerne er der, og det må være lidt svært at forklare bestyrelsen i Bayern, at man ikke vil forny kontrakten med Nick Heidfeld endnu, når han indtil videre har sat polske Robert Kubica til vægs i de foreløbige 3 kørte Grand Prix løb.