Ferrari mener nu, at Kimi Räikkönen fejlede efter genstarten på første omgang, da safetycar’en forlod banen efter sammenstødet imellem Scott Speed og Jenson Button.
Både den førende Felipe Massa, Lewis Hamilton og Fernando Alonso udførte alle en perfekt genstart hvorimod Kimi Räikkönen faldt tilbage med hele 2,4 sekunder efter Alonso. Og det er ikke tekniske årsager, som skal have skylden, hedder det.
Kimi Räikkönen under Bahrains Grand Prix, 2007. Det kneb med genstarten for finnen.
”Hvis du ikke er enten nummer et eller to, kan du altid gøre det bedre,” siger teknisk direktør Mario Almondo, der samtidig fastholder, at det ikke var tekniske problemer, som var årsagen til det store tidsgab.
”Jeg bliver nødt til at sige, at han (Räikkönen, red.) må finde en anden måde at administrere denne specifikke type start på og den del af hans arbejde,” fortsætter Almondo.
”Vi vil genanalysere dette, også i den kommende weekend. Det er en del af udviklingen for enhver kører, som vil være en del af et team,” mener han.
Alligevel lovpriser teamledelsen Räikkönen for hans indstilling til racing, og de mener, at hans nuværende position i toppen af tabellen er et udtryk for, hvor godt det går for finnen.
Stefano Domenicali, sportsdirektør siger: “Kimis bedste karakteristika er, at han altid er kold, at han altid kan se bag facaden. Han er ikke følelsesmæssigt involveret, øjensynligt fordi han mere er en ’tænker’, og sådan bør man se på det.”
”Hvis man ser på tallene, så fører Kimi i mesterskabet, sammen med andre naturligvis, men han er der, og det er stærkt,” slutter Domenicali.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har kørt med.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)