Efter den skuffende 11. plads til Rubens Barrichello og ditto 15. plads til Jenson Button i Australiens Grand Prix, skulle man mene, at der var pænt med plads til forbedringer. Det er der bare ikke, ifølge sidstnævnte.
Under løbet i Australien kæmpede begge Hondas kørere med de samme nedbremsningsproblemer, som teamet i øvrigt uden større held har arbejdet med at løse hele vinteren.
Markedsføringen fejlede ellers ikke noget. Det er værre med bilens performance. Her er det Rubens Barrichello og Jenson Button bag den verdensbemalede RA107.
Efter løbet har Honda endvidere arbejdet med aerodynamiske ændringer, som man havde håbet ville give den fornødne fart. Button giver nu udtryk for, at disse bestræbelser heller ikke ser ud til at give bonus.
”Dette (Sepang, red.) var en meget vigtig test for os, fordi vi kæmpede så hårdt i Melbourne,” siger Jenson Button. ”Der er en hel del nye dele på bilen, mest aerodynamiske, og det har da givet nogle forbedringer.”
”Men det har ikke løst alle problemerne. Vi har stadig lang vej, så ændringerne vil ikke få den store betydning i løbet. Vi er blevet en smule bedre, men vi har stadig problemet med, at dette (Sepang) er en nedbremsningsbane ligesom Melbourne.”
”Vores bil ser ud til at passe lidt bedre her, men vi er ikke helt vilde med det. Det er kun små forbedringer,” slutter Button.
Tidligere på ugen udtalte teamchef Nick Fry, at problemerne mindede om dem, som Honda kæmpede med sidste år og sandsynligvis skyldes fronten af bilen.
Man kigger derfor på muligheder for at ændre den måde frontvingen arbejder sammen med dækkene og sidepodsenes luftkanaler.