Derfor arbejdes der hårdt hos Hondas ingeniører på at udvikle en forbedret aero pakke til RA107, som skal fremme udviklingen af RA107. Den nye aero pakke skal testes på Sepang banen efter afviklingen af det australske Grand Prix,.
Problemerne med RA107, at Hondas Shuhei Nakamo til det internationale Autosport har udtalt, at det er usandsynligt, at Honda kan kvalificere sig i top 10 i Melbourne.
”I øjeblikket er vi foran Red Bull og Toyota, men efter de andre. Jeg ved, at BMW har brugt en ikke-2007 godkendt vinge under test, så de vil tabe en eller to tiendedele, men vi vil stadig være bagefter. Det vil være svært for os at komme med i Q3.”
Q3 er forkortelsen for den tredje kvalifikation, hvor top 10 startplaceringerne findes.
Allerede i sæsonens andet løb skulle der være synlige ændringer af RA107
Under den kommende test på Sepang banen vil der komme ændringen til RA107’s aerodynamik samt modifikationer af hjulophængene.
”Der vil komme en stor opgradering ved Sepang testen, og også en modificering af ophængene.”
Mere optimistisk er Hondas teamchef Nick Fry.
”Jeg vil ikke love vi vinder i Melbourne, langt fra, men jeg tror vi vil være i en pointscorende position. Men gennem sæsonen har denne bil potentialet til at blive stærkere og stærkere, og den skal nok blive en løbsvinder.”