Bilen er den første fra Adrian Newey´s hånd, siden han forlod McLaren til fordel for Red Bull. En designer der ikke går på kompromis.
Og netop det at gå på kompromis, har været en del af problemerne. Især for Mark Webber, der med sine 184 cm., hører til blandt de højeste i Formel 1.
Red Bull Racing´s Adrian Newey.
Mark Webber har haft svært ved at få plads til sine lange ben i bilen, men Adrian Newey´s biler har altid haft et ry for at være svære at krybe ned i. Det er fordi designeren ikke vil gå på kompromis med aerodynamikken. Noget der giver en velbalanceret, men ofte meget ukomfortabel kørerstilling.
Red Bull har lavet et nyt sæde til Webber af samme grund, så nu slipper han for de blå mærker og hudafskrabninger, som han fik da han sad i det gamle sæde.
Mark Webber og David Couthard er RBRs løbskørere i 2007
"Jeg kunne ikke drømme om at køre løb sådan som sædet var," fortalte Webber til Melbourne´s Herald Sun. "Vi har lavet et nyt sæde og jeg kan komme ind i bilen bedre end før. Bilen er ret kompakt på visse steder, og vi prøver at få det til at være mere udholdeligt," siger Webber.
Red Bull tester for øjeblikket i Bahrain sammen med otte andre teams, og der er allerede planer om at introducere nogle nye aerodynamiske dele, men Webber frygter det er for lidt og for sent.
Teamet har vist sig, ikke at være så hurtige og pålidelige som deres rivaler på banen i Bahrain, og Webber indrømmer, at der stadig er plads til forbedringer i Newey´s bil.