Som altid er første frie træning ikke til at konkludere noget ud fra. Dog er der et par enkelte tendenser som er værd at bemærke. Mercedes har kæmpet en del med deres racer i denne sæson men i denne weekend er banen helt ny med meget få ujævnheder. Det ser ud til at passe sølvpilen godt, for George Russell var næsthurtigst i træningen, tæt på den førende i VM, Charles Leclerc.
Kevin Magnussen satte en P9 i de absolut sidste minutter af træningen, men ellers har Haas ligget i den tunge ende indtil videre.
Dagens overraskelse bliver leveret af Alex Albon med 7. hurtigste tid. Selvom det kun er en træning, så har Albon god fart Williams-raceren. I hvert fald bedre end holdkammeraten Latifi som slutter P20 og dermed absolut langsommest af alle.
Bottas's afkørsel
Træningen blev kort afbrudt af et rødt flag da Valtteri Bottas snurrede af og ødelagde sin bagvinge. Miami banen er ellers berygtet for de meget snævre sving med beton-barrierer på begge sider. Det var dog et af de bredere sving som kostede Bottas resten af træningen. Han måtte sidde over i de sidste 25 minutter af træningen.
Valtteri Bottas foran Sebastian Vettel. Emilia-Romagnas GP 2022
Copyright Alfa Romeo Racing Orlen
Verstappen med køling-problemer
Max Verstappen havde ikke en optimal træning. Undervejs måtte han køre i garagen for at få løst et problem med køle-systemet på motoren. Det kostede noget vital tid midt i træningen, men mekanikerne alle stod og fik løst problemet med den gamle Honda-motor.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)