Hvis vi skal bedømme en bils potentiale ud fra de billeder vi ser, ser det igen ud til at Mercedes har en vinderbil.
Selvom man siger at der ikke er den helt store forskel på reglerne for 2021 racerne frem for 2020 racerne, da man har ønsket at holde omkostningerne til udvikling nede, inden den helt store opgradering kommer i 2022, er der alligevel en del nye ting, der er ret interessante, på den nye Mercedes.
Affjedringen er opgraderet, til dels udløst af at DAS-systemet er forbudt og dels for at imødekomme udfordringerne med den ændrede bund.
Aerodynamisk, er det bunden der har været et krav om at ændre, men der er også ændret på aerodynamikken omkring motoren.
Sidst men ikke mindst, har Mercedes foretaget nogle opgraderinger på den i forvejen stærke motor.
Hamilton blev spurgt ind til hvorfor han kun havde indgået en aftale med holdet, for et år.
"Jeg har stort set opnået alt hvad jeg drømte om i Formel 1, men det er ikke det samme som at jeg er mæt. Jeg har bare noget mere ro omkring mig, hvilket har fået mig til at tage et år af gangen," kom det fra den 7 dobbelte verdensmester, der også roste Bottas for at være en yderst stærk holdkammerart.
Bottas, der igen er hårdt presset af sin kollega, meldte ud, at han ser meget frem til at tage kampen op med Lewis igen, og at han overordnet er glad for at have en så stærk holdkammerat.
"Vi er begge vindere og vi vil altid vinde. Det er med til at få os til at yde vores bedste, hver gang vi er i bilen," kom det fra Bottas.
Under præsentationen valgte Mercedes at skjule nogle af deres nye areodynamiske komponenter, som de selv ser som banebrydende og noget de ikke lige ønsker at vise konkurrenterne, før de absolut bliver nød til det.
Mercedes-AMG F1 W12 E Performance
Copyright Mercedes
Mercedes-AMG F1 W12 E Performance
Copyright Mercedes
Mercedes-AMG F1 W12 E Performance
Copyright Mercedes
Valteri Bottas
Copyright Mercedes