Vejret på banen var klart med enkelte skyer. Luftens temperatur var imellem 9 og 17 grader dagen igennem medens asfalten kom helt op på 21 grader.
Kovalainen gennemførte 113 runder på den 4.423 km lange spanske bane. Han deltog i Renaults udvikling af dækkene sammen sin holdkammerat Giancarlo Fisichella der sluttede som nummer fem. De to Renault racere kørte med holdets nye gearkasse.
På andenpladsen kom Luca Badoer der testede nye mekaniske elementer til Ferrari 248 Formel 1 som han gennemførte 78 runder i. Hans bedste tid var 1'19.907. I den anden Ferrari testede Felipe Massa der efter at have gennemført 75 runder sluttede som nummer syv. De to Ferrari piloter testede også en ny gearkasse.
Jarno Trulli i Jerez, 13. November 2006
Tredje og fjerdepladsen besatte Honda med Christian Klien og James Rossiter. De arbedejde med de nye Bridgestone dæk, men senere koncentrerede de sig om elektronik, chassis og aerodynamiske komponenter.
Alle tiderne kan ses i nedenstående skema.
No. |
Pilot |
Hold |
Tid |
1 |
Heikki Kovalainen |
Renault |
1'19.466
|
2 |
Luca Badoer |
Ferrari |
1'19.907
|
3 |
Christian Klien |
Honda |
1'19.999
|
4 |
James Rossiter |
Honda |
1'20.017
|
5 |
Giancarlo Fisichella |
Renault |
1'20.108
|
6 |
Pedro de la Rosa |
McLaren |
1'20.130
|
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
1'20.143
|
8 |
Nick Heidfeld |
BMW Sauber |
1'20.209
|
9 |
Jarno Trulli |
Toyota |
1'20.244
|
10 |
Franck Montagny |
Toyota |
1'20.493
|
11 |
Gary Paffett |
McLaren |
1'20.540
|
12 |
Sebastian Vettel |
BMW Sauber |
1'20.575
|
13 |
Kazuki Nakajima |
Williams |
1'20.859
|
14 |
Takuma Sato |
Super Aguri |
1'20.977
|
15 |
Michael Ammermuller |
Red Bull |
1'21.367
|
16 |
Vitantonio Liuzzi |
Toro Rosso |
1'21.843
|
17 |
Sebastien Bourdais |
Toro Rosso |
1'22.513 |