Pain in the Haas!

Der er fortsat kæmpe forvirring om situationen mellem Rich Energy og Haas. Sagen har taget en bizar drejning og har måske mere med interne stridigheder i Rich Energy at gøre end Haas’ resultater på banen.

Günther Steiner . Copyright BMF1

Af: Jesper Emke Clausen (jc@bmf1.dk) d. 11/7 2019 klokken 13:07

”Frontmanden” hos Rich Energy William Storey holder åbenbart stadig fast i, at han vil opsige aftalen med Haas.

I en udtalelse til „The Sun“ siger han, at det er en "trist men logisk" konsekvens at opsige aftalen: "De er venlige hos Haas, men bilen bliver bare værre og værre. Vi har et produkt, der er bedre end Red Bull. Og derfor er det en katastrofe, at vi kører rundt i en mælkevogn [altså: en meget langsom bil...] bagerst i feltet."

Men Storey har slet ikke kompetence til at opsige aftalen med Haas på egen hånd. Åbenbart er der tale om en intern magtkamp hos Rich Energy mellem "frontmanden" William Storey og de andre investorer.

"Aftalen er ikke ophævet", siger en kilde hos Rich Energy, og "William har slet ikke fuldmagt til at gøre det. Investorerne prøver lige nu på at rette op på PR-skaden." Dette involverer den tidligere chef for Sainsbury Justin King, der fungerer som rådgiver for Rich Energy.

Der har været rygter fremme om, at Rich Energys Twitter-konto skulle være blevet hacket. Men det er angiveligt Storey selv, der er ansvarlig for Twitter-kontoen. Og åbenbart har Storey ikke aftalt sit stunt med sine andre forretningspartnere, og de er åbenbart „not amused“.

Anpartshaverne i Rich Energy UK er iht. handelsregistret et firma, der hedder Brandsellers Holdings samt Robert Lee, Charlie Simpson, Lloyd Tunicliffe og Neville Weston. Rich Energy UK er igen kontrolleret af et separat holdingfirma, som drives af de selv samme personer.

I skrivende stund vil Haas fortsat være sponsoreret af Rich Energy, når Englands grand prix køres på søndag.

BMF1.dk følger sagen.

OM SKRIBENTEN

Jesper fra BMF1 Jesper er cand.mag. i Moderne Kultur fra Københavns Universitet med speciale i biler og bor til dagligt i Berlin.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Red Bull-bil med James Bond-tema Haas fortsætter også uden Rich Energy »