Delétraz skal teste for Haas F1

Den schweiziske F2-kører Louis Delétraz vil for første gang i sin karriere sidde i en Formel 1-bil, når han tester for Haas F1 på Yas Marina Circuit i Abu Dhabi senere på måneden.

Kevin Magnussen under vintertest i Barcelona 2018. . Copyright Haas F1

Af: Peter Hartig (pha@bmf1.dk) d. 1/11 2018 klokken 18:11

Den 21-årige schweiziske F2-kører, Louis Delétraz, skal køre i den anden af to planlagte Pirelli testdage for Haas F1 Team den 27.-28. november på Yas Marina Circuit i Abu Dhabi.

Delétraz, som to gange er sluttet på podiet i årets FIA Formel 2-mesterskab for Charouz Racing System, vil forberede sig på opgaven ved at kigge Haas-mekanikere, ingeniører og kørere over skulderen under Brasiliens Grand Prix d. 9-11 november samt under Abu Dhabis Grand Prix d. 23-25 november.

Kevin Magnussen tester på supersoftDelétraz skal teste for Haas F1. Her er det dog Kevin Magnussen, der tester på supersoft.
Copyright Haas F1


Delétraz har vundet flere gokart-mesterskaber i hjemlandet Schweiz, og han blev trænet til ”open-wheel racing” i 2012 i BMW Talent Cup. I 2013 kom han til Formel Renault 2.0 NEC-mesterskabet, hvor det undervejs blev til en sejr og fem podieplaceringer. I 2015 blev schweizeren mester i Formel Renault 2.0 NEC, idet han tog ni sejre og i alt 12 podieplaceringer ud af 16 starter.

Samme sæson konkurrerede han i Formel Renault 2.0 Eurocup, hvor det blev til tre sejre. Delétraz fik yderligere erfaring ved deltagelse i Formel V8 3.5 i 2016, hvor han blev ”Rookie of the Year”, en titel der kom i land efter to sejre og ni podieplaceringer på sin vej mod en endelig andenplads i mesterskabet.

I 2017 fulgte en rookie-sæson i FIA Formel 2, hvor Delétraz har været med helt fremme i 2018. For øjeblikket er den 21-årige kører nr. 11 i mesterskabet inden det hele afgøres i Abu Dhabi d. 23 til 25. november.

OM SKRIBENTEN

Peter fra BMF1 Peter har været en del af BMF1 næsten siden starten og er især kendt for sin faste serie af Kevin-interviews.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Mercedes’ kontroversielle fælge en fordel for Haas Haas taber appelsagen »