Hele 2016-sæsonen har Renaults to kørere, danske Kevin Magnussen og britiske Jolyon Palmer, klaget over en totalt uforudsigelig bil, som under træningen viste sig velkørende og med balanceret downforce for under kvalifikationen at være forvandlet til den rene uforudsigelighed. Det er måske slut nu.
Således oplyser Renault Sport F1 i en pressemeddelelse, at teamet netop har ansat Pete Machin, der har en fortid som aerospecialist ved vindtunnelerne, hvor Red Bull udviklede vinderbilerne RB6, RB7, RB8 og RB9.
Machins arbejde medvirkede til at Red Bull gav Ferrari problemer i 2016. Her er det Daniel Ricciardo foran Sebastian Vettel
Copyright Red Bull Contentpool
Machin er oprindelig uddannet aerodynamiker hos flyproducenten Bombardier Aerospace men kom til Arrows Formula One Team i 1997, hvor han spillede en vigtig rolle i udviklingen af teamets racere, der dengang var kendt som feltets hurtigste på langsiderne. I 2002 kom briten til Jaguar Racing, hvor han fik stillingen som chefingeniør.
Pete Machin tiltræder stillingen som Head og Aerodynamics hos Renault i Enstone d. 3. juli i år.