Hvor skal Kevin Magnussen køre i den kommende sæson? Det er der sikkert mange, som har spurgt sig selv eller andre om i løbet af dette efterår. I går kom det så frem, at danskeren højst sandsynligt skal køre for Haas F1 Team, hvilket udløste en modreaktion fra Renault, som præsenterede Jolyon Palmer som andenkører ved siden af Nico Hülkenberg. Sædet hos Renault kunne dog godt være blevet Kevin Magnussens, men danskeren takkede altså pænt nej tak.
Kevin Magnussen.
Copyright Renault Sport
Danskeren valgt at takke nej, fordi den kontrakt franskmændene tilbød ikke ligefrem viste, at de havde nogen tiltro til ham på længere sigt.
"Det var min beslutning, at forlade Renault. De gav mig et tilbud, men det var ikke godt nok til, at jeg kunne takke ja til det. Det havde noget med tiltro at gøre, fordi havde de tilbudt mig en længere kontrakt, havde det betydet at de havde troet mere på mig. Det faktum at de var så længe om at beslutte sig, gjorde også at det hele føltes som om de egentlig ikke ville have mig. Jeg har blandt andet hørt at Paven fik tilbudt mit sæde på et tidspunkt. Derfor er jeg godt tilfreds med, at være kommet væk fra Renault," siger Kmag.
Nicolai møder Kevin på Monza
Copyright Allan Haslund
Siden i går er sædet hos Force India blevet besat af Esteban Ocon, hvilket også kan have haft noget med balladen omkring Renault at gøre. Ocon, Magnussen og Palmer har hele tiden været inde i billedet til det ledige Renault-sæde, men det blev Palmer, som løb med det på grund af Kevin Magnussens nej. Så er spørgsmålet bare om Ocon også har sagt nej, eller om han overhovedet ikke har fået tilbuddet, men det må tiden jo vise.