Malaysias GP: 3. frie træning. Hamilton topper

Sidste chance for at få sat bilen op inden kvalifikationen til Malaysias Formel 1 Grand Prix. Kevin Magnussen kom stærkt igen efter en frustrerende fredag og viste at Renault måske kan være med langt fremme.

Ruslands GP 2015 . Copyright Mercedes AMG

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 1/10 2016 klokken 09:10

I takt med at der er blevdet kørt mere gummi i asfalten, er feltet blevet trukket sammen.

Længe var der kun få tiendedele mellem de første, men hen mod slutningen skruede Mercedes. og især Hamilton, godt op for deres indsats, hvilket betød at Hamilton pludselig var mere end 6 tiendedele sekund hurtigere end Rosberg, der op til dette tidspunkt havde været den hurtigste mand på banen.

Men mest interessant, især med danske øjne, var det at Renault så ret stærke ud. Faktisk var Kevin Magnussen helt oppe som nummer 8, med under 15 minutter tilbage, men så var det som om, at nogle af de andre lige skruede op for deres indsats.

En af dem der lå et stykke tilbage var Sebastian Vettel i Ferrari, hvilket han ændrede på med få minutter tilbage.
Også Kimi Räikkönen viste gode takter for Ferrari, men Hamiltons bedste tid, kunne de ikke rigtigt gøre noget ved.

Red Bull, med deres fantastiske racer, viste at de har en plan om at ville udfordre Mercedes igen.

Max Verstappen rykkede med 4 minutter tilbage, op som nummer 2, men dog lidt mere end 4 tiendedele sekund langsommere end Hamilton, men næsten to tiendedele hurtigere end Rosberg.

Der var ikke nogle rigtige uheld i træningen, men der var dog en del der havde problemer med at få deres racer optimalt rundt i det sidste sving.

Til slut sluttede Palmer foran Magnussen, dog kun med lidt over en tiendedel sekund og det så ud til at kunne tilskrives, at Ericsson fik placeret sin Sauber racer i vejen for Magnussen.

Med lidt held, kan vi se Magnussen videre til Q2 om et par timer.

Sessionsresultat

Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.

P. Kører Team Dæk Tid Forskel Omg
1. Lewis Hamilton Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:34.434 + 0.000 16
2. Max Verstappen Oracle Red Bull Racing
P
1:34.879 + 0.445 14
3. Nico Rosberg Mercedes-AMG Petronas F1 Team
P
1:35.053 + 0.619 16
4. Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari
P
1:35.150 + 0.716 15
5. Sebastian Vettel Scuderia Ferrari
P
1:35.170 + 0.736 14
6. Daniel Ricciardo Oracle Red Bull Racing
P
1:35.461 + 1.027 22
8. Valtteri Bottas Williams Racing
P
1:35.902 + 1.468 17
10. Felipe Massa Williams Racing
P
1:36.227 + 1.793 20
12. Jenson Button McLaren Formula 1 Team
P
1:36.363 + 1.929 11
13. Esteban Guiterrez Moneygram Haas F1 Team
P
1:36.553 + 2.119 14
15. Romain Grosjean Moneygram Haas F1 Team
P
1:36.687 + 2.253 15
22. Fernando Alonso McLaren Formula 1 Team
P
1:41.199 + 6.765 15
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk


Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Malaysias GP: 2. frie træning. Hamilton topper Malaysias GP: Kvalifikationen live. Hamilton slår »