Reglementet foreskriver at hver af de fire power unit leverandører (Ferrari, Honda, Mercedes og Renault) har 32 tokens til rådighed pr. sæson.
Hver gang en motorleverandør vil ændre på opbygningen af motoren, så koster det et antal tokens. På den måde forhindres det at den
motorleverandør der har flest penge, udvikler meget mere på motoren end de andre har råd til.
Motoren er i reglementet opdelt i 66 tekniske dele og hver del koster én token at ændre design på.
Nu er status følgende
Leverandør |
Antal brugt |
Antal tilbage |
Ferrari |
32 |
0 |
Honda |
29 |
3 |
Mercedes |
26 |
6 |
Renault |
11 |
21 |
Hvad Renault skal bruge alle de muligheder til, det må være op til Renault, men efter kvalifikationen til Italiens Grand Prix er der noget der tyder på at raceren mangler en del hestekræfter i forhold til konkurrenterne.
Token systemet står i øvrigt til at blive skrottet fra næste sæson.