Op til denne weekend kom det frem, at Lewis Hamilton ville tage en ny motor i brug i denne weekend, hvilket ville give ham en straf, fordi det ville være motor nummer seks. Det gav briten 15 straf placeringer, fordi man valgte at skifte både turboladeren og MGU-H. Nu er det så kommet frem, at briten har fået 15 yderligere strafplaceringer og det har han pga. noget som kan vise sig at være en regulær genistreg
Lewis Hamilton
Copyright Mercedes AMG
Sølvpilene har nemlig valgt at skifte turboladeren og MGU-Hen endnu en gang, hvilket betyder at Hamilton nu er på udgave nummer syv af de to dele. Det kan måske godt lyde lidt dumt, at man har gjort det, men grunden er faktisk meget god. Man kan nemlig kun blive straffet for at skifte en gang, så hvis der nu ryger en turbolader eller MGU-H om nogle løb, så har Mercedes på denne måde skaffet briten en ekstra del fordi det giver ikke nogen straf at skifte til en del, som har været brugt tidligere.
Lewis Hamilton
Copyright Mercedes AMG GP
Derfor har Mercedes vurderet at det ville være smart at gøre det på den måde, selvom det højest sandsynligt sender briten ned for at starte ved siden af Fernando Alonso nederst i feltet. Verdensmesteren kommer nemlig op på 30 strafplaceringer alt i alt, mens Alonso er helt oppe på 35 strafplaceringer.