Max har lært at slappe lidt af

Max Verstappen har længe haft et ryg for at være en vildbasse på banen, men det har ændret sig en smule hos Red Bull Racing.

Max Verstappen . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 23/6 2016 klokken 22:06

Lige siden han kom ind i Formel 1, har unge Max Verstappen været berømt og berygtet for at være kompromisløs og meget vild i sin kørsel. Han har hele tiden givet sig 100% i alle dueller, hvilket han også har været nødt til i tiden hos Toro Rosso, hvor han ikke sad i feltets bedste bil. Det er dog ved at ændre sig, fordi efter skiftet til Red Bull Racing har den unge hollænder fundet ud af, at det godt kan betale sig at passe lidt på en gang i mellem.

Max Verstappen
Copyright Red Bull Media


Østrigerne har nemlig lært Verstappen at det en gang i mellem godt kan betale sig kun at give den 92% gas og ikke nødvendigvis 100% gas hele tiden.

"Jeg er begyndt at forstå bilen mere og jeg er begyndt at finde ud af, at jeg ikke behøver at køre på grænsen hele tiden. Jeg behøver eksempelvis ikke give mig 100 eller 99% i Q1 mere, her kan jeg nøjes med blot at give mig eksempelvis 92%. Tilgangen til det hele er en hel anden her end den var hos Toro Rosso, så det skal jeg lige vende mig til," lyder det fra Max Verstappen.

Max Verstappen
Copyright Red Bull Contentpool


Max Verstappen skiftede Toro Rosso-raceren ud med Red Bull-raceren inden det spanske grand prix. Her fik han en super debut, da det lykkedes ham at vinde løbet i Spanien, men siden da er han kommet lidt mere ned på jorden. Hollænderen udgik nemlig i Monaco, mens det er blevet til en fjerde og en ottendeplads i Montreal og Baku. Det er dog stadigvæk fine resultater, men der er ingen tvivl om at en lidt mere afdæmpet kørsel vil hjælpe hollænderen i nogle tilfælde, mens det måske vil svække ham andre gange.
Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Farligt for Ferrari at droppe Kimi Ung kører skal teste for Haas »