Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 28/5 2016 klokken 12:05
Træningen var kun få minutter gammel, da Palmer ramte en curb forkert, hvilket sendte hans Renault ud i et spin, der nær havde sat en stopper for hans videre færd.
Men heldet var med den engelske kører. Bagvingen rørte kun barrieren let, hvilket betød at han blot skulle have skiftet den efterfølgende.
Kevin Magnussen i den anden Renault, startede godt ud, med tider der lå tæt på de hurtigste, men da de andre satte tempoet op, havde den danske kører svært ved at svarer igen.
I fronten af feltet, så det igen ud til, at den nye Renault motor i Daniel Ricciardos Red Bull racer, virkelig virker godt.
Max Verstappen i den anden Red Bull viste dog, at de ekstra heste Ricciardo har fået, ikke er så afgørende, ved at ligge sig tæt på australierens tid, med den næst-hurtigste tid.
Red Bull raceren er i fantastisk balance og ser meget stærk ud, forud for løbet.
Nico Rosberg i Mercedes, er født og opvokset i Monaco. Banen er derfor noget helt specielt for ham og en gentagelse af sidste års sejr, vil være noget helt specielt for ham. Men Red Bull ser ud til at være meget svære at slå, for Mercedes.
En anden der vil gøre sit, for at fravriste Red Bull pole position, er den tidligere Red Bull kører og nuværende Ferrari kører, Sebastian Vettel. Med kun 10 minutter tilbage af denne træning, satte tyskeren også hurtigste tid.
Max Verstappen reagerede hurtigt på det og satte ekstra skub på Red Bull raceren, men åbenbart for meget, da han overbremsede og ramte barrieren.
Han slap dog også billigt fra mødet med stålet, men måtte en tur i pit efterfølgende.
I de sidste minutter, blev der skruet op for tempoet endnu engang, hvilket sendte Rosberg og Hamilton med helt frem, med Hamilton kun 18 tusindedele sekund langsommere end Vettel.
Det opskruede tempe, betød også at der var flere der kørte af. Mange af dem missede første sving efter start mål, hvilket også var der Kevin Magnussen endte med at parkere sin Renault racer.
Om Red Bull kan finde det ekstra gear til kvalifikationen og svarer igen, bliver spændende.
Bemærk! Det angivne dæk viser hvilken compound som køreren har sat den pågældende tid på.
Pirelli dæktyper:
W
= Regnvejrsdæk ("Wet")
I
= Regnvejrsdæk til let regn ("Intermediate")
H
= Hard dæk
M
= Medium dæk
S
= Soft dæk
Hvis dækket ikke er farvet, så betyder den angivne cirkel følgende:
P
= Pirelli (1950 - nu)
G
= Goodyear (1964 - 1998)
M
= Michelin (1978 - 2006, ikke alle år)
B
= Bridgestone (1997 - 2010)