Renaults storsponsor Telefonica opkøbte tidligere på året O2 for omkring 200 mia. kroner, og man forventer at O2 vil blive tilknyttet Renaults sponsor portfolio ovenpå rygterne omkring Telefonicas fortsatte engagement i Renault.
O2 er tydeligt at se på Robert Kubicas frontvinge.
Formodninger lyder på, at Telefonica vil veksle mellem O2 og Telefonica reklamer alt efter, hvilket land der køres i eller måske ligefrem reklamere for begge mærker på samme tid i visse lande.
Ideen er god nok. Tager vi de hjemlige himmelstrøg og kigger på Sonofon og Cybercitys samarbejde/opkøb, så er de begge samlet under samme logo. Det samme logo, som Bilmagasinet Formel 1’s udsendte i Ungarn kunne se under reklamer for mobilselskabet Pannon.
O2 kæmper en hård kamp på det tyske og det engelske marked med at blive markedsførende og det er noget nemmere at skabe opmærksomhed på sit eget brand, hvis man er tilknyttet et verdensmesterteam end et lille ’nyt’ team.