Slå koldt vand i blodet

Renault har fået en god start på sæsonen både som motorleverandør for Red Bull Racing og med deres eget team, men Renaults chef Cyril Abiteboul ser ingen grund til at skrue forventningerne for højt op.

Kevin oppefra . Copyright Renault Sport

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 15/3 2016 klokken 17:03

Renault vender som bekendt tilbage til Formel 1-feltet med deres ejet i denne sæson, et projekt som danske Kevin Magnussen bl.a. er en del af. Udover det så er Renault fortsat motorleverandør for Red Bull og det ser ud til at Renault kommer til at gøre det godt i begge roller i denne sæson.

Cyril Abiteboul og Christian Horner
Copyright Red Bull Photofiles


Under testene i Barcelona var både Red Bull og Renault med fremme og de fik både kørt gode tider og masser af omgange. Det har fået mange til at skrue forventningerne op omkring de franske drenge fra Renault, men de folk kan godt slå kold vand i blodet og slappe lidt af mener Cyril Abiteboul.

"Jeg ser ikke nogen grund til at skrue forventningerne i vejret, jo vi har gjort det godt men vi er tidligt på sæsonen, så vi skal lige slå kold vand i blodet så vi ikke lader os rive for meget med. Når alt kommer til alt er vi ikke med helt i toppen og det er der vi gerne vil være, så der er ingen grund til at vi bliver for selvsikre" udtaler Abiteboul.

Renault præsentation 2016. Renault racer som Kevin Magnussen og Jolyon Palmer skal køre. Jack & Jones er storsponsor
Copyright Bil Magasinet BMF1


Det nystartede Renault-hold bygger som bekendt på resterne af det nu tidligere Lotus F1, som ikke havde den økonomi som skulle til for at de kunne fortsætte i Formel 1. Lotus sluttede som nummer seks i konstruktørmesterskabet i sidste sæson, så Renault succeskriterie må være at gøre dem kunsten efter eller gøre det bedre.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Force India: Vi kan betale Williams bange for at blive overhalet »