For at undgå at kørerne overser de gule, røde og blå flag vil man nu placere lysdioder over kørerens rat, som dermed bliver en naturlig del af kørerens synsfelt.
Ifølge det tyske Motorsport Aktuell har systemet haft sin debut. Vi kender ikke til resultatet af dette, men Scuderia Toro Rosso prøvekørte systemet under det tyske Grand Prix på Hockenheimring.
Bilmagasinet F1 kan dog informere om, at systemet måske nok er nyt i Formel 1, men det har været brugt i de amerikanske løbsserier ChampCar og IndyCar år tilbage.
Scott Speed lidt på afveje på Magny-Cours, Frankrig 2006. Havde det været på Hockenheim ville en gul diode lyse i cockpittet for at signalere gult flag
Systemet blev udviklet for at gøre det nemmere at informere kørerne på de lynhurtige ovalbaner omkring faresituationer, og da bilerne på ovalbaner ligger meget tæt på den ydre betonmur er synsafstanden til den indre mur, hvor marshalls holder til, længere, end den er til marshalls på en Formel 1 bane.
Det er ikke første gang Formel 1 tager amerikansk løbsteknologi i brug. HANS nakkestøtten stammer også fra amerikansk racing.