Breaking: Allison afløser Lowe

Mercedes har netop offentliggjort, hvem der skal afløse Paddy Lowe som deres tekniske direktør og det blev ingen ringere end James Allison.

Mercedes fejre endnu en 1-2. . Copyright Mercedes AMG GP

Af: Kim Kristensen (kk@bmf1.dk) d. 16/2 2017 klokken 13:02

Det har længe været offentligt kendt, at Mercedes har mistet deres nu tidligere tekniske direktør Paddy Lowe, som ifølge rygterne rykker til Williams i denne sæson. Der har dog ikke været nogle rygter om, hvem som skulle afløse Paddy Lowe hos Mercedes, så derfor kan man betragte denne nyhed som "breaking news", fordi nu har Mercedes netop offentliggjort, hvem der fra og med denne sæson skal overtage Lowes rolle som teknisk direktør for de forsvarende verdensmestre.

Paddy Lowe
Copyright Daimler Benz


Manden der skal afløse Paddy Lowe er ingen ringere end den tidligere tekniske direktør for Ferrari, James Allison og den 48-årige brite glæder sig til sit nye job.

"Jeg glæder mig til at komme i gang igen, efter at jeg har været væk fra sporten i noget tid. Det er også et stort klap på skulderen at man kan få så stor en rolle hos et team, som har gjort det så godt på det seneste som Mercedes de har. Derfor glæder jeg mig virkeligt til at kunne komme til at være en del af det her og hjælpe Mercedes med at blive stærkere og stærkere i løbet af de næste mange år," lyder det fra Allison.

Sebastian Vettel og James Allison
Copyright Ferrari Media


James Allison forlod Ferrari i juli sidste år, fordi han gerne ville hjem og arbejde i England. Grunden til alt dette skal findes i at den 48-årige brite mistede sin kone i begyndelsen af 2016, hvilket også betød at han var væk fra Ferrari i noget tid, så han kunne være der hjemme og passe sin kone, som mistede livet grundet meningitis. Derfor var det også ventet, at Allisons nye arbejdsplads ville blive hos et af de teams, som holder til i England, hvoraf Renault blev nævnt flere gange, men det blev så Mercedes, som løb med den eftertragtede herre.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Renault har et stort potentiale Minardi: Manors exit er F1-systemets skyld »