Er det ledige Saubersæde besat?

Sauber har bekræftet, at svenske Marcus Ericsson fortsætter mindst ét år mere hos dem. Men hvem får det andet sæde? Der er flere kandidater, blandt andet Wehrlein.

Marcus Ericsson . Copyright Sauber Motorsport

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 23/11 2016 klokken 10:11

Sauber har fået tilført kapital, hvilket var vigtigt for overhovedet at overleve, men det betyder ikke, at de ikke er interessseret i betalingskørere, tværtimod.

Under Brasiliens Grand Prix, havde Mercedes' Toto Wolff en snak med Sauber's Monisha Kaltenborn omkring muligheden for at få Pascal Wehrlein over til Sauber. Det var dog en snak, der angiveligt ikke førte til ret meget, da Mercedes næppe er villig til at betale ret meget for at få den stærke Manor-kører over til et hold uden Mercedes-power.

Det betyder dog ikke, at vi kan udelukke tyskeren som værende kandidat til Sauber-sædet, hvor de færreste forventer at Felipe Nasr får lov til at fortsætte.

Som en del af genopbygningen af Sauber er der tale om en langsigtet plan, hvor 2017 forventes at blive et år med rimelige resultater i starten af sæsonen, hvorefter schweizerne hurtigt vil skifte fokus mod 2018 for at stå stærkere der.

Det kræver penge, og det påstår den tidligere Manor-kører, Rio Haryanto, at han har.

Lykkes det for indoneseren at stille med den sum penge, han siger han kan, vil han nok også ende med at få sædet. Han viste sig tilmed at være bedre end forventet, da han kørte mod Wehrlein i starten af sæsonen.

Felipe Nasr
Copyright Sauber Motorsport


Sauber har brug for alle de penge, de kan få fat i, så hvis ikke Mercedes vil punge nok ud, ser det ud til at Wehrlein må tage endnu en sæson hos Manor, hvor han med stor sandsynlighed vil blive kollega med Esteban Gutierrez, som måtte vige pladsen for Kevin Magnussen.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

RELATEREDE NYHEDER

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Anmeldelse: Er du den nye Colin Chapman? Haas har længe udviklet på 2017-modellen »