Intellektuel Russer

Torpedoen fra Rusland, eller blot Danill Kvyat, er der ikke mange der kender som andet end en farlig Formel 1 kører, der til tider har vist stor styrke, men ofte har manglet overblik. Red Bulls Marko Helmut har et helt andet syn på ham.

Daniil Kvyat . Copyright Red Bull Contentpool

Af: Allan (arh@bmf1.dk) d. 3/1 2019 klokken 13:01

”Han læser Leo Tolstoy og hører klassisk musik,” kom det fra Marko Helmut i et interview med tyske Total.

Helmut mener faktisk, at Kvyat ikke er meget anderledes end de fleste russere.

”Mange russere er faktisk ret følsomme, det er kun udadtil at de rumler meget,” kom det fra ham.

Kvyat kommer tilbage til Formel 1, efter at have været røget helt ud, som følge af manglende resultater og meget svingende indsats.

Hans nedtur startede faktisk ved, at han blev opgraderet fra Toro Rosso til Red Bull, da Sebastian Vettel valgte at skifte den røde tyr ud, med en stejlende hingst.

Presset hos det større hold, blev for meget, så han blev degraderet til Toro Rosso igen, hvor han byttede bil med Max Verstappen.

Det viste sig at være en for stor kamel at sluge for Kvyat, der lavede større og større fejl, samtidig med at han over satsede, hvilket endte med at koste ham dette sæde også.

Efter lidt over et år på bænken, er han så på vej tilbage til Toro Rosso, hvor han i 2019 bliver holdkammerat med den unge Alexander Albon, der kommer med stor selvtillid fra Formel 2.

Daniil Kvyat og Alexander AlbonDaniil Kvyat og Alexander Albon
Copyright Red Bull Contentpool


Kvyat, der trods den lange tid i Formel 1, kun er 24 år gammel, forventes at komme tilbage, mere moden og mere klar til at håndtere presset.

”Det var vigtigt for os, at vi fik en kører ind på holdet, med rutine og kendskab til Formel 1. Det er noget Danill har,” kom det fra Marko.

Lad os håbe, at den sympatiske og angiveligt intellektuelle Danill Kvyat, bliver et mere positivt bekendtskab denne gang.

OM SKRIBENTEN

Allan fra BMF1 Allan er en af grundlæggerne af Bil Magasinets Formel 1 side og er en af de mest erfarne Formel 1 skribenter i Danmark.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« 2019-regulativ uden smuthuller (endnu) Mega fremskridt »