De 10 mest læste nyheder i 2017

Nytåret er en god anledning til at se tilbage på året der er gået. Her på redaktionen har vi bl.a. kigget tilbage på hvilke nyheder der var de mest læste i løbet af 2017.

Fyrværkeri over Yas Marina Circuit . Copyright Ewert Foto

Af: Nicolai Ascanius (nj@bmf1.dk) d. 7/1 2018 klokken 15:01

2017 var et godt år set med danske øjne. Kevin Magnussen viste at han ikke havde nogle problemer med at køre lige op med den lynhurtige Romain Grosjean, og planerne for et gadeløb i København blev præsenteret.


1. Den mest læste nyhed i 2017 var naturligvis annonceringen af at holdet bag Københavns Grand Prix,

Foreløbigt udkast til Formel 1 banelayout i København.
Copyright BMF1


Læs nyheden hér: Dansk Formel 1-bane godkendt


2. Den næst-mest læste nyhed i 2017 var desværre en aprilsnar. Der var mange der ønskede Manor Racing tilbage i Formel 1 og der var endnu flere som gerne så Audi melde sig ind i Formel 1. Derfor var der rigtigt mange der klikkede ind på nyheden, for tænk nu hvis det var rigtigt...
Desværre bliver det ved drømmen. Manor Racing er lukket og konkursboet er solgt på auktion. Audi har sammen med Porsche trukket sig helt ud af Le Mans og vil nu primært fokusere på Formula E. Dermed virker en entré i Formel 1 helt udelukket.

Læs nyheden hér: Audi køber Manor


3. Der var (verbal) slåskamp i pitten mellem Fernando Alonso og Sebastian Vettel. Vettel var presset over at se sit mesterskab smuldre og langede derfor ud efter Fernando Alonso, som havde været lidt for sløv til at følge de blå flag. En interessant og ophedet diskussion mellem en nuværende og en tidligere Ferrari-kører.

Sebastian Vettel.
Copyright Ferrari Media


Læs nyheden hér: Vettel skuffet over Alonso


4. Midt i sæsonen kom det frem at Günther Steiner havde nægtet at følge Ferraris ønske om at fyre enten Kevin Magnussen eller Romain Grosjean, for at gøre plads til en af de mange unge Ferrari-talenter. Heldigvis for Kevin, står Steiner 100% bag sine kørere, uanset hvilket navn der står på Haas-teamets motor.

Læs nyheden hér: Ferrari til Haas: Fyr en af jeres kørere


5. Da Ferrari ikke havde så meget held med at få deres unge talenter ind hos Haas, så prøvede de efterfølgende at presse Sauber teamet. Da Charles Leclerc i år kører for Sauber, så har det åbenbart virket.

Charles Leclerc
Copyright Ferrari


Læs nyheden hér: Ferrari presser Sauber: Tag en af vore kørere!


6. 2017-reglementet bød på mange ændringer, og ikke alle nye tiltag var lige populære. Især finner og T-vinger fik en blandet modtagelse og Ross Brawn (som nu arbejder hos FIA med at diktere nye reglementer, red.) var hurtig til at melde ud at han ikke brød sig om dem, og at de ville blive forbudt i 2018.

Læs nyheden hér: Brawn: Finner og T-vinger bliver forbudt igen


7. I sæsonens første løb, var der en skandinavisk duel i bunden af feltet. Kevin Magnussen og Marcus Ericsson kolliderede i et uheld som primært var danskerens fejl. Efterfølgende udtalte Ericsson at Magnussen havde undskyldt og påtaget sig 100% af skylden. Dette afviste Kevin Magnussen dog blankt kort efter.

Læs nyheden hér: Kevin: Jeg har ikke undskyldt


8. Kevin Magnussen osede af overskud når BMF1 mødte ham i pitten. Det var der en god forklaring på. Danskeren var faldet rigtigt godt til i Haas teamet.

Interview med Kevin på Monza
Copyright Lea Anna Petersen


Læs nyheden hér: Kevin: ”Det er så meget bedre her!”


9. Løbet i Baku og genstarten efter den første Safety Car periode, var årets samtaleemne bland Formel 1 fans. Der var undervejs meget snak om hvilken straf Sebastian Vettel skulle have. Hvis han ikke havde været den eneste konkurrent til Lewis Hamilton, så var straffen nok blevet en del hårdere. Vettel slap dog til sidst med at sige undskyld og udføre en masse samfundstjeneste via FIA.

Læs nyheden hér: Løbsstraf på vej til Vettel?


10. Toro Rosso havde en turbulent sæson, som endte med at Daniil Kvyat blev fyret i slutningen af sæsonen, samtidig med at Carlos Sainz Jr. skiftede til Renault efter Japans Grand Prix.
Det gav Pierre Gasly chancen, men på grund af øvrige forpligtelser så kunne han ikke køre alle løbene for Toro Rosso. Der var pludselig et sæde åbent og spekulationerne var mange om, hvem der kunne få det.

Pierre Gasly og Brendon Hartley portrætfoto
Copyright Red Bull Contentpool


Læs nyheden hér: Gasly ude af Toro Rosso

OM SKRIBENTEN

Nicolai fra BMF1 Nicolai grundlagde Bil Magasinets Formel 1 side sammen med Allan og har en række Formel 1 web-projekter bag sig. Udover al teknikken, har Nicolai skrevet om Formel 1 siden 1997.

Bemærk! Diskussionen er tiltænkt indholdet af artiklen og ikke om man bryder sig om emnet eller formen.
Har man kommentar til dette kan man skrive en mail til forfatteren.


« Rubler sender Kubica ud i mørket HAAS søger titelsponsor »